klavírní koncertní mistr

Tomáš Víšek

Tomáš Víšek patří mezi nejvýznamnější české pianisty své generace. Narozen v roce 1957, studoval Pražskou konzervatoř u prof. Valentiny Kameníkové a Zdeňka Kožiny a Hudební fakultu AMU v Praze – nejprve u prof. Josefa Páleníčka a později u prof. Zdeňka Jílka, u kterého posléze pokračoval i při svém studiu aspirantury v letech 1990–1993. V roce 2017 získal titul Ph.D. na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v Praze (více než 500str. disertace „Atraktivita a problematika klavírního díla Antonína Dvořáka“). Z mezinárodních soutěží získal ocenění v Chopinově soutěži ve Varšavě 1975 (zvl. cena Janiny Nawrocké), smetanovské soutěži v Hradci Králové 1978 (2. cena a cena za interpretaci Smetany), Vídeňské mezinárodní hudební soutěži 1992 (2. cena), IBLA Piano Competition v sicilské Raguse 1994 (2. cena a Cena J. S. Bacha), „Concours Milosz Magin“ v Paříži 1995 (5. cena), v r. 2013 zvítězil (1. cena + CMF Prix) na „Concours Musical de France“ v Paříži, v r. 2015 získal 1. cenu na soutěži „Music Without Limits“ v litevském Druskininkai a 1. cenu ve video-soutěži „Grand Prize Virtuoso“. V r. 2016 získal 1. cenu na „International Master Competition for Music Teachers“ ve Varšavě.

Vystupoval v mnoha zemích Evropy, v Egyptě, USA a Japonsku, natáčel pro rozhlas, televizi a na CD. Jeho obsáhlý repertoár je neustále obohacovaný hledáním nových podnětů. Své programy sestavuje jak ze slavných děl světové hudby, tak i z neprávem zapomenutých autorů a skladeb, vždy s velkým ohlasem u veřejnosti (např. Recitál na festivalu Musica Iudaica 1997 nebo koncertní projekty Classic Piano Joke®s, Výtvarné inspirace v klavírní hudbě, Hudební Praha 19. století apod.)

Ve Studiu Ypsilon účinkuje v představeních Kostky jsou vrženy aneb Don Juan a hlavně pocta Jaroslavu Ježkovi a Spálená 16.

Ypsilonka se ptá: Tentokrát Tomáše Víška

▶️ PODCAST(Y) jsou vám k dispozici ZDE a na aplikacích Spotify, Apple Podcasts a Google Podcasts.